Rendőrkapitányból vállalkozó

Kapitány voltam

Kapitány voltam

Rendőrségi kvíz

avagy te vajon hány kérdésre tudod a választ?

2021. március 27. - Kapitányvoltam.hu

Naponta találkozom olyan ismerősökkel, akik kérdeznek ezt-azt, valami rendőrségi üggyel kapcsolatban. Bár már két éve, hogy leszereltem a rendőrségről, nagyon szívesen válaszolok, ha tudok.

 

Ami eközben meglepett, hogy még manapság sem köztudomású néhány olyan információ, aminek szerintem nagyon is annak kellene lennie. Például, hogy mikor lehet egy bűncselekmény kapcsán feljelentést tenni? Pedig ez nagyon fontos annak, akit valami atrocitás ért.

 

Nos, készítettem egy rendőrségi kvízt. 10 egyszerű kérdés az egész, a végén azonnal megmutatja az eredményt és a jó válaszokat is. Azon túl, hogy manapság a sok baj közepette, feszültség csökkentés céljából sem árt egy kis játék, tartalmaz jó néhány olyan információt, amely segíthet megismerni azokat, akik itt járnak-kelnek körülötted és rád vigyáznak. Legalábbis ez lenne az elsődleges feladataik egyike. Aztán, hogy ezt napjainkban sikerül-e teljesíteniük, mindenki döntse el saját maga. Ez a poszt most nem erről szól...

 

A játékot a linkre kattintva itt éred el: KITÖLTÖM A TESZTET! Jut eszembe, a kitöltők még egy kis ajándékot is kapnak tőlem. Nos, te hány kérdésre tudod a választ?

 

Még valami!

Van nekem egy 17 oldalas Gyakorlati tanácsok rendőrségi ügyekben munkafüzetem. Jelképes összegért most te is hozzájuthatsz.

Ide kattintva éred el: MEGNÉZEM a GYAKORLATI TANÁCSOK RENDŐRSÉGI ÜGYEKBEN munkafüzetet

 

Ebben összegyűjtöttem azokat a kérdéseket és az azokra való válaszokat, amelyek a közel 13 évnyi rendőrkapitányi szolgálatom alatt a leggyakrabban előfordultak a fogadóórákon. Sőt! Kiegészítettem azokkal a jó tanácsokkal, amelyeket az egyes kellemetlen helyzetek miatt hozzám fordulóknak adtam. De ez még nem elég. Bővítettem a leggyakoribb bűncselekmények konyhanyelven való ismertetésével is, hogy azt senki még csak véletlenül sem kövesse el. Vagy ha vele szemben elkövetik, akkor felismerje, hogy valójában ő bűncselekmény sértettje lett, és a rendőrséghez fordulhat segítségért. Jelképes összegért most te is hozzájuthatsz. Ide kattintva éred el: MEGNÉZEM a GYAKORLATI TANÁCSOK RENDŐRSÉGI ÜGYEKBEN munkafüzetet

 

De hogy lásd, mi is van benne, íme a tartalma:

Tartalomjegyzék

 

ELSŐ RÉSZ

Mit tegyél, ha….?

Mit tegyél, ha bűncselekmény észlelsz?

Mit tegyél, ha bűncselekmény sértettje lettél?

Mit tegyél, ha nem akarsz sértetté válni?

Mit tegyél, ha panasszal akarsz élni a rendőri intézkedés ellen?

Mit tegyél, ha idézést kaptál?

Mit tegyél, ha feljelentést akarsz tenni?

Mit tegyél, ha a szomszédod megkeseríti az életed?

Mit tegyél, ha gyorshajtásod van?

Mit tegyél, ha sérülésed keletkezett egy rendőri intézkedésnél?

Mit tegyél, ha baleset részese vagy?

Mit tegyél, ha nem akarsz gyorshajtásért bírságot?

Mit tegyél, ha találtál valamit, ami nem a tiéd?

Mit tegyél, ha üres gépkocsi adásvételi szerződést akarnak veled aláírattatni? Mint eladó? Mint vevő?

Mit tegyél, ha a közterületfelügyelő akar téged igazoltatni?

Mit tegyél, ha a polgárőrök akarnak téged igazoltatni?

Mit tegyél, ha a volt párod nem adja oda (vissza) az irataidat, ruháidat stb…?

Mit tegyél, ha elvesztetted az irataidat, bankkártyádat?

Mit tegyél, ha a párod/ családtagok bánt, terrorizál?

 

MÁSODIK RÉSZ

egyes rendőrséget érintő fogalmak magyarázata

 

Mi az a szabálysértés?

Mi az a bűncselekmény?

Mi az az igazoltatás?

Mi az az előállítás?

Mi az az őrizet?

Mi az a bűnügyi felügyelet?

Mi az a helyszíni bírság?

Mi az a szabálysértési feljelentés?

Mi az a magánindítvány?

Mi az a magánvád?

Mi az a tanú kihallgatás?

Mi az a gyanúsítotti kihallgatás?

Mi az a szembesítés?

Mi az a felismerésre bemutatás?

Mi az a helyszíni szemle?

Mi az a helyszínelés?

Mi az a védő köteles eljárás?

Mit jelent az, hogy a bűncselekmény szakaszai?

Mit jelent az, hogy elkövető?

Mit jelent az, hogy járművezetéstől eltiltás?

Mit jelent az, hogy csoportos elkövetés?

Mit jelent az, hogy súlyos sérülés?

Mi a különbség a fegyveres és a felfegyverkezve való elkövetés között?

 

HARMADIK RÉSZ

egyes bűncselekmények magyarázata

(nincs felsorolva mindegyik bűncselekmény, ez saját válogatás)

 

LOPÁS Btk. 370. § 

SIKKASZTÁS Btk. 372. §

CSALÁS Btk. 373. §

RONGÁLÁS Btk. 371. §

RABLÁS 365. §

ZSAROLÁS 367. §

ÖNBÍRÁSKODÁS 368. §

HAMIS MAGÁNOKIRAT FELHASZNÁLÁSA 345. §

KÖZOKIRAT-HAMISÍTÁS 342. §

OKIRATTAL VISSZAÉLÉS 346. §

MAGÁNLAKSÉRTÉS 221. §

KÖZÚTI BALESET OKOZÁSA Btk. 235. §

ITTAS VEZETÉS (bódult is) 236. §

TESTI SÉRTÉS 164. §

BECSÜLETSÉRTÉS 227. §

RÁGALMAZÁS 226. §

KÁBÍTÓSZER KERESKEDELEM 176. §

TELJESÍTMÉNYFOKOZÓ SZERREL VISSZAÉLÉS 185. §

SZEMÉLYI SZABADSÁG MEGSÉRTÉSE 194. §

JOGTALAN ELSAJÁTÍTÁS 378. §

SEGÍTSÉGNYÚJTÁS ELMULASZTÁSA 166. §

ZAKLATÁS 222. §

 

Ide kattintva éred el: MEGNÉZEM a GYAKORLATI TANÁCSOK RENDŐRSÉGI ÜGYEKBEN munkafüzetet.

 

A játékot pedig a linkre kattintva itt éred el: KITÖLTÖM A TESZTET!

 

Addig is, amíg eljutsz ide, jó egészséget kívánok, vigyázz magadra és a szeretteidre.

Üdvözlettel:

Dr. Váczi István

Kapitány voltam és a Kapitány voltam 2. valamint

A magán könyvkiadás gyakorlati kézikönyve című könyvek írója

Honlap: www.kapitanyvoltam.hu/ és https://www.subscribepage.com/konyvkiadas

Email: kapitanyvoltam@gmail.com

Blog: https://kapitanyvoltam.blog.hu/

Blog: https://magankonyvkiadas.blog.hu/

Facebook: https://www.facebook.com/kapitanyvoltam

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kapitanyvoltam.blog.hu/api/trackback/id/tr10016481924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása