Rendőrkapitányból vállalkozó

Kapitány voltam

Kapitány voltam

A koronavírus statisztikájának titkai

avagy mennyi ittas vezetőt szeretnétek?

2020. szeptember 28. - Kapitányvoltam.hu

 

Ahogy látom, zajlik a számháború a koronavírussal kapcsolatban. Mikor mennyi ember fertőződött meg, mennyi tesztet végeznek, és sajnos, melyik nap hányan halnak bele, és így tovább... Nem vagyok abban a helyzetben, hogy meg tudjam ítélni, ezek a számok igazak-e avagy sem. Én csak pusztán a saját környezetemben élő emberek tesztelésének folyamatából látok egy kicsit. Arról viszont eszembe jutott a második könyvem, a Kapitány voltam 2. egyik története, ami az ittas járművezetők számának éves statisztikájáról szól.

Íme egy részlet a történetből. A tanulságot aztán mindenki leszűrheti saját maga.

Az egyik év végén a vezetés ellenőrizte a kapitányság területén elfogott ittas vezetők számát. Megállapították, hogy a lakosságszámhoz viszonyítottan, de a többi kapitánysággal is összehasonlítva kevés volt az elfogott ittas vezetők száma. Megkaptam a csomagom. Nem csináljuk jól. Vagy nem csináljuk jó helyen. Vagy nem akkor csináljuk, amikor azt kellene. Ez így nem maradhat, sürgősen változtassunk rajta.

A kapitányságra visszatérve parancsnokkal kidolgoztunk egy ellenőrzési ütemtervet, helyekkel, időpontokkal, létszámmal. Abban az évben nagyon megnyomtuk ezt a feladatot. Lett is eredménye. Ha nem is olyan arányban, mint a befektetett munka, de azért látszott, hogy az előző évhez képest valamennyire emelkedett az elfogott ittas vezetők száma. Vártam a soron következő vezetői értekezletet. Gondoltam, látni fogják az eredményt, bezsebelem az elismerő szavakat.

Legnagyobb megdöbbenésemre az éves értékelésen azt kaptam, hogy valamit nagyon rosszul csinálunk. Ugyanis amíg a többi kapitányságon stagnált vagy csökkent az ittas vezetők száma, addig nálunk bezzeg még több is lett. Hát hogyan végezzük mi a dolgunkat, hogyan hajtjuk végre az erre vonatkozó utasítást, ha az emberek ennek ellenére mernek ittasan vezetni? Ez biztosan azért van, mert nem tartanak a rendőri ellenőrzéstől. Ez így nem maradhat, sürgősen változtassunk rajta.

Jeleztem, hogy én ezért minden évben csak szidást kapok, és ez nekem elég kellemetlen. Mondják már meg, mennyi ittas járművezetőt szeretnének? Annyi lesz. Se több, se kevesebb.

***

Beleolvasnál a könyveimbe?  Kattints IDE, és ezen az oldalon megtalálod őket.

Jó szórakozást hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kapitanyvoltam.blog.hu/api/trackback/id/tr1016218804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása